Még 2011. december végén kaptuk az első megkeresését a GLS-től miszerint a 2012-es évben fejleszteni kívánják Alsónémediben, a regionális logisztikai központjuk infokommunikációs rendszerét. Cégünk az egyeztetéseknek megfelelően, komplett rendszercserére nyújtott be pályázati anyagot.

Az IPO500V2 rendszer számos korszerű hardveres és szoftveres megoldásával tűnik ki a kategóriájában fellehető konkurens termékek közűl. Két erősségét azonban mindenképpen ki szeretnénk emelni:

  • Kiváló call és contact center funkcionalitás
  • Moduláris, remekül skálázható hardveres bővíthetőség, valamint a régi rendszerekkel is kompatibilis, következetesen fejlesztett rendszer szoftver.

2012 év végére realizálódott a beruházás. Végleges ajánlatunkban a lehetséges összes hardver és szoftver elemzésre került, figyelembe véve a régi és az új rendszer közötti kompatibilitásokat. A pontos kiértékelésben nagy segítségünkre volt nagykereskedelmi beszállítónk mellett az AVAYA Magyarország Kft. is, külön köszönet érte! A befektetett előkészületi munka meghozta gyümölcsét, korábban beadott ajánlatunkkal szemben nagyságrendekkel kedvezőbb kalkulációt készítettünk, így hozzávetőlegesen egy hét leforgása alatt döntés született, cégünk nyeri el a kivitelezést.

Ennél a pontnál fontos megjegyeznünk, hogy a kompatibilitások tekintetében minden előzetes tervezés úm. „papíron” született meg, hiszen hazánkban ez idáig – figyelembe véve a GLS-nél használt hardveres – (ISDN PRI/BRI csatlakozás, digitális analóg mellékek, kaputelefon és zárnyitás) - és szoftveres – (nagy számú call center ügynök és supervisor munkaállomás, wallboard, kimenő/bejövő forgalmi statisztikák, hangrögzítés, IVR) – megoldásokat, a gyakorlatban még egyetlen rendszer integrátor cég sem végzett hasonló upgrade-et.

Megállapodásunknak megfelelően – „holt időszakban” (egy nehéz pénteki nap éjszakáján:) – teszt üzemet indítottunk be az „éles” átállást megelőzendő, hogy minden lehetséges problémát aprólékosan tudjunk elemezni. A 406-os bővítő modulok és a régi digitális rendszertelefonok gond nélkül – automatikusan, a csatlakoztatást követően – végrehajtották a szoftver frissítést, és immár az új control unit mellett megfelelően el is indultak, elvégeztük a fontosabb teszteket és gondoltuk hamarosan végzünk.

A „vigyünk hideg – meleg élelmet” szlogen sajnos ebben az esetben igaznak bizonyult, hiszen vissza kellett állnunk a régi „kasztnira”... és ekkor szembesültünk azzal a ténnyel, hogy a downgrade nem egy hétköznapi konfigurációs feladat. Több órás küzdelem vette kezdetét miként lehetne „lebutítani” a hardver elemeket a korábbi 406-oson működő szoftver verzióra. (Itt mélyebben is szót ejthetnénk külső FTP szerverről, a rendszer programban elrejtett konfigurációs parancsokról és egy futtatható, de előzetesen szerkesztendő bat fájlról, azonban a downgrade legapróbb kulisszatitkairól jelen írásunkban eltekintünk). Viszont külön köszönetet mondunk a GLS IT szakembereinek a segítőkészségükért, és nem utolsó sorban türelmükért!

A teszt üzemet követően a szintén hétvégére ütemezett éles átállás során a telefonos alapfunkciók két óra leforgása alatt - apróbb módosításokra volt szükség, többek között az ARS (Automatic Route Selection) ügyfél konfigurációban, - míg a kicsit problematikusabb komplett CCC (Compact Contact Center)-ről CCR-re (IPO Customer Call Reporter) történő átállás, - beleértve az SQL adatbázis kezelés konfigurálását - pár nap alatt valósulhatott meg.

Végeredményben elmondható, hogy a régi, de 100%-ban használható hardver elemekkel, mégis a legújabb szoftververzióval és szolgáltatásokkal felvértezett csúcstechnológiájú infokommunikációs rendszert adhattunk át megbízónk részére, ár/értékarány tekintetében csúcsra járatva.